TEST: Prilba HJC Furion 2.0 – Aerodynamika na špičkovej úrovni
Furion je typická aerodynamická prilba, ktorá si našla svoje miesto aj v UCI World Tour a Pro Tour tímoch. Počas uplynulých sezón ju na hlave vozili Chris Froome alebo Ben O'Connor a náš tester a manažér predajní Mojekolo Marcel ju už dlho chcel vyskúšať. Ako u neho Furion obstál, popisuje v nasledujúcich riadkoch.
Prúdenie vzduchu vo vnútri a mimo
HJC Furion 2.0 je čistokrvná závodná prilba. U nich sa často výrobcovia tak veľmi sústredia na aerodynamiku, že občas zabudnú na odvetranie a chladenie hlavy. Našťastie to nie je prípad Furionu. Tieto parametre sú tu podľa mňa v dokonalej harmónii. Zatiaľ som síce prilbu nevozil v letných horúčavách, ale ani počas teplotne nedpriemerných "jarných" dní sa žiadny nedostatok v podobe prehrievania nedostavil. Prúdenie vzduchu vo vnútri prilby je dostačujúce na to, aby udržalo hlavu v príjemnej teplote.
Pokiaľ ide o prúdenie vzduchu z vonkajšej strany, zúročujú sa tu skúsenosti HJC z motoršportu a tiež vývoj vo vlastnom veternom tuneli. Aerodynamika je na špičkovej úrovni, tak ako je u HJC prilieb zvykom. Dokladá to aj zapojenie HJC do sveta UCI World Tour a Pro Tour, kde počas posledných sezón okrem iného aj túto prilbu vozili napríklad Chris Froom, Greg Van Avermaet, Ben O'Connor alebo Benoît Cosnefroy.
Ako sedí na hlave?
O pevné usadenie prilby na hlave sa stará systém Selfit, ktorý sme trochu popísal v predchádzajúcom teste modelu Valeco 2.0. Selfit nahrádza samouťahovacie koliesko a osobne som si naň rýchlo a rád zvykol.
Jediné, čo by som mohol Furionu vytknúť, je hĺbka. HJC Furion 2.0 patrí skôr k tým "plytším" prilbám, ostatne ako všetky doterajšie modely. Na obranu značky ale musím povedať, že prilby HJC novej generácie sú výrazne hlbšie. Príkladom je napríklad nedávno testovaná Valeco 2.0. Uvidíme teda, s čím prídu do budúcnosti u novej generácie Furionu.
Zrátané podčiarknuté
Prilba HJC Furion 2.0 je perfektne padnúca prilba, ktorá sa osvedčila aj jazdcom z tímov najvyššej svetovej úrovne. Špičková aerodynamika našťastie nie je vykúpená horším odvetraním, čo nebýva u podobných prilieb samozrejmosťou, a užívateľský komfort umocňuje samouťahovací systém Selfit. Za mňa dva palce hore.
+ Dizajn
+ Selfit
+ Odvetranie
+ Aerodynamika
+ 12 farebných kombinácií
– Menšia hĺbka prilby
Mohlo by vás zaujímať:
TEST: Prilba HJC Valeco vs. HJC Valeco 2. Nová generácia, nové technológie
"Rozdiely sú na prvý pohľad viditeľné, len keď sa na prilby pozriete," začína svoj porovnávací test Marcel, manažér predajní Mojekolo. Prilbu HJC Valeco už pre náš magazín v minulosti otestoval a ako dlhodobého používateľa ho zaujímalo, aká bude nová generácia prilby, ktorú firma HJC tento rok predstavila. Poďme sa pozrieť na Marcelove prvé dojmy z cyklistickej prilby HJC Valeco 2.
4 dôvody, prečo vymeniť starú prilbu za novú alebo nie je prilba ako prilba
Cyklistická prilba je najdôležitejším bezpečnostným prvkom na bicykli. Choďte s dobou a chráňte si hlavu naozaj kvalitnou a spoľahlivou prilbou. Spísali sme 4 hlavné dôvody, prečo dať zbohom svojej starej prilbe a zaobstarať si novú.
37 % usmrtených cyklistov nehodu mohlo prežiť, keby mali prilbu. Prečo je prilba užitočná?
Hlava je pri nehodách tým najzraniteľnejším miestom a z medicínskeho hľadiska už asi nikto nepochybuje o tom, že prilba na bicykli dokáže zachrániť život. Aj štatistiky dopravných nehôd hovoria jasne v prospech nosenia prilieb. Prilba je teda jednoznačne užitočná, prečo?