Giro d'Italia 2023: 23 dní, 21 etáp a dvaja favoriti na víťaza
21 etáp zdolá 22 tímov za 23 dní, tak by sa dal v skratke popísať závod Giro d'Italia 2023, ktorý odštartoval v sobotu 6. mája. Prvý tohtoročný Grand Tour zaháji časovka z Fossacesia Marina-Ortona do Costa dei Trabocchise a po troch pretekárskych týždňoch pretnú jazdci cieľovú pásku v Ríme. Víťaza tohto ročníka sa tak definitívne dozvieme 28. mája 2023. Čo majú jazdci pred sebou a kto má najväčšiu šancu navliecť ikonický ružový dres pre víťazov celkovej klasifikácie?
Program a etapy
Na programe závodu je už tradičných 21 etáp z toho 3 časovky, 8 rovinatých etáp, 5 kopcovitých a 5 vyložene horských. Celkom pretekári prejdú 3 489,2 km s priemerom 166,2 km na etapu a nastúpajú 51 400 výškových metrov. Najdlhšiu etapu si pelotón strihne 17. mája. Povedie z Camaiore do Tortony a bude dlhá 219 km. Najnáročnejšia bude zrejme 19. etapa. Na trase z Longarone do Tre Cime di Lavaredo budú musieť jazdci zdolať prevýšenie 5 400 m.
Zdroj foto: giroditalia.it
Tímy a značky
Na štart Giro d'Italia 2023 sa ako každý rok postaví celkom 22 tímov a najhorúcejšie želiezka v ohni podľa cyklistických novinárov majú tímy Jumbo-Visma a Soudal-Quick Step. Slovinec Primož Roglič z Jumbo-Visma a Remco Evenepoel z Soudal-Quick Step sú totiž najväčšími adeptmi na celkového víťaza.
Nás v Mojekolo ale okrem jednotlivcov vždy zaujímajú aj tímy. Vo výbave totiž majú bicykle a doplnky, ktoré sami používame. Zrak teda budeme upínať k tímu Groupama-FDJ, ktorý je už roky spätý s francúzskymi bicyklami Lapierre a modelmi Xelius, Aircode DRS a Aerostorm.
Lapierre Xelius, Aircode DRS a Aerostrom vo farbách Groupama-FDJ; Zdroj foto: equipecycliste-groupama-fdj.fr
Ďalšou výraznou značkou z Francúzska je LOOK. Ich top pedále LOOK Keo Blade Carbon malo v minulý rok vo výbave 5 UCI World Tour tímov (Cofidis, Movistar Team, AG2R Citroën TEAM, Astana a Intermarché Circus Wanty) a tento rok sa na najslávnejšie cestné preteky vracajú aj ich bicykle. Pretekársky špeciál chlapcov zo stajne Cofidis síce nie je sériovo vyrábaným modelom, ale skúsenosti z vývoja top modelu LOOK 795 Blade RS určite zúročili aj tu.
Závodný špeciál LOOK a pedále Keo Blade Carbon; Zdroj foto: instagram.com/lookcycle
Do tretice všetkého francúzskeho nás zaujíma aj tím AG2R Citroën, ktorý vozí aero prilby Ibex 2.0 a Furion 2.0 kórejského výrobcu HJC. Zabudnúť nesmieme ani na Alpecin-Deceuninck, ktorého tímoví mechanici pracujú s nemeckými pumpičkami, tlakomermi a náradím značky SKS Germany. Ďalší nemecký akcent v podobe špičkových cestných plášťov Continental nájdeme na bicykloch hneď niekoľkých závodných tímov, vrátane už spomínaného Groupama-FDJ.
Prilby Furion 2.0 a Ibex 2.0 vo farbách AG2R Citroën; Zdroj foto: instagram.com/hjcsports & ag2rcitroenteam.com
Prečítajte si: